MUZ

Vitamin ve mineraller: B1, B2, C, A ve E vitaminleri, Potasyum, Demir, Kalsiyum, Fosfor, Sodyum, iyot.
Kullanım alanları: Taze meyve olarak tüketebilir, meyve salatalarında, pastalarda, pudinglerde,
keklerde, meyveli ve sütlü içeceklerde kullanabilirsiniz.

Dünya uzerinde belki de en fazla tüketilen bitkilerden biridir. Muzun bu kadar aranmasının sebebi sadece kolay erişilebilen ve kolay tüketilebilen bir bitki olması değildir.Bu tüketmin ardında muzun çok besleyici bir besin kaynağı olması, birçok vitamin, protein, mineral ve aminoasiti içeriyor olması yatmaktadır. Bati Avrupa ülkelerinde sadece tadı ve kokusu için aranan bir meyve konumunda ise de üçüncü dünya ülkelerinde çok önemli bir besin maddesidir. Az gelişmiş ülkelerde çocuklar ihtiyaçları olan proteini muz yiyerek almaktadırlar.Faydaları şunlardır: Muz kemik gelişimini sağlar, sinir zaafiyeti ve yorgunlugunu giderir. Böbrek ve mafsal iltihabinda, bağırsak hastalıklarinda faydalıdır. Müzmin kabızlık çekenler fazla yememelidir. B1, B2, C, A ve E vitaminlerini içeren muz, potasyum, demir, kalsium, fosfor, sodyum ve iyot açisindan da çok zengindir. Muzun kalori düzeyi çok yüksek olmasina karşılık hiç kolesterol içermemektedir. Kalp kaslarını geliştiren sodyum ve potasyum maddeleri içermektedir. Potasyum terleme sebebiyle kapasitesini yitirmeye başlayan kasları canlandırır ve daha kolay hareket etmelerini sağlar. B1 vitamini sayesinde sinir dokularının normal calışmasına da etki eder. Içerdigi iyot sayesinde de tiroid bezinin dengeli çalişmasına yardım eder.
(Wikipedia)